Dobrze znane powiedzenie głosi, że "jeżeli masz słaby produkt i dobry marketing, to sprzedasz jeden raz, natomiast jeśli masz dobry produkt i słaby marketing, to nie sprzedasz ani razu". Podobnie rzecz ma się w branży gastronomicznej. Zarówno w sklepach, jak i w gastronomii, jednym z najważniejszych elementów marketingu jest odpowiednia ekspozycja produktów klientom.
Nawet w najmniejszych sklepach ekspozycja odgrywa ogromną rolę. Tradycyjne sklepy spożywcze oferują szeroką gamę produktów, które wymagają należytego zaprezentowania. Niemal w każdym sklepie znajduje się stoisko z pieczywem, które jest szczególnie "wrażliwe" na ekspozycję. W tym celu świetnie sprawdzają się regały piekarnicze, które pozwalają na efektowną prezentację chleba, bułek i innych wyrobów piekarniczych.
W sklepach spożywczych, supermarketach i innych dużych obiektach handlowych, ważną rolę pełnią także regały sklepowe, które umożliwiają ekspozycję artykułów spożywczych. W tego typu obiektach niezwykle ważne są także urządzenia chłodnicze, które nie tylko eksponują żywność, ale również zabezpieczają ją przed działaniem niekorzystnych warunków. Warto zadbać o wybór profesjonalnych regałów chłodniczych do ekspozycji nabiału, wędlin, a także lad chłodniczych do mięsa i innych produktów chłodzonych i mrożonych.
Efektowna ekspozycja jest ogromnie ważna także w takich lokalach jak cukiernia czy kawiarnia. Oferowane produkty są tam najczęściej przechowywane w witrynach cukierniczych oraz w konserwatorach do lodów. Odpowiedni wygląd i elegancki design tych urządzeń jest niezwykle istotny, aby przekonać klienta do zakupu. Dzięki temu, nie tylko elegancko zaprezentujesz swoje wyroby, ale także zadbasz o pozytywny wizerunek Twojego lokalu.
Warto zadbać także o odpowiednie podanie Twoich produktów klientom. W profesjonalnej kawiarni, cukierni czy restauracji, powinny znaleźć się także eleganckie naczynia do serwowania potraw gościom. Do ekspozycji lodów, deserów oraz innych przekąsek świetnie sprawdzają się szklane pojemniki, bombonierki oraz inne akcesoria do ekspozycji.
Wracając do przywołanego na początku tego tekstu powiedzenia, zadbaj o produkty dobrej jakości. Nie zapominaj przy tym o odpowiedniej ekspozycji tego produktu, bowiem sama jego jakość nie wystarczy Ci do osiągnięcia zadowalających efektów.