Twojego lokalu nie ma na Facebooku? Napraw ten błąd

13 października 2016

 

O tym jak popularny jest Facebook na świecie, najlepiej świadczą liczby. Na całym świecie zarejestrowanych na nim jest ponad 1,6 miliarda aktywnych użytkowników, z czego ponad miliard odwiedza go codziennie. W Polsce liczba użytkowników Facebooka przekroczyła już 14 milionów, a zatem co trzeci Polak korzysta z tego portalu. Co prawda rośnie także popularność innych serwisów społecznościowych, jednak to właśnie Facebook pozostaje zdecydowanym liderem.

 

Portal stworzony przez Marka Zuckerberga bywa nazywany "odrębną siecią internetową" - oznacza to, że wiedza i informacje, z których korzystają użytkownicy w internecie, pochodzi z tego właśnie źródła. Każda szanująca się firma posiada tam swój profil, dzięki czemu użytkownicy nie muszą przeglądać już dziesiątek, a nawet setek stron internetowych w poszukiwaniu interesujących ich wiadomości. Wszystko jest dostępne na Facebooku, co pozwala internautom oszczędzić czasu na szukanie potrzebnej wiedzy.

 

Nie inaczej jest w branży gastronomicznej, która na stałe zadomowiła się już w największym serwisie społecznościowym świata. Warto dodać, że Facebook jest doskonale przystosowany do urządzeń mobilnych. Jest to o tyle ważne, że około 40% ruchu w internecie pochodzi od użytkowników smartfonów. Jeśli zatem chcesz być zauważony w sieci, to posiadanie aktywnego profilu na Facebooku jest obowiązkiem.

 

Sama obecność w tym medium nie pozwoli Ci jednak osiągnąć zamierzonych efektów. Jest to dopiero pierwszy krok (inna sprawa, że kluczowy). Sztuka polega na odpowiednim zarządzaniu tym profilem. Podstawowym zadaniem jest uzupełnienie profilu o najważniejsze informacje. Jeśli masz już doświadczenie w gastronomii, to z pewnością wiesz co w pierwszej kolejności należy "podać klientowi na tacy".

 

Najbardziej istotne jest poinformowanie o lokalizacji lokalu - doskonałym pomysłem jest zamieszczenie mapki z drogą dojazdu do Twojej restauracji, kawiarni lub innego prowadzonego przez Ciebie lokalu. Facebook pozwala Ci zamieścić galerie zdjęć, które będą przedstawiać wnętrze Twojego lokalu, a także to, co oferujesz dla swoich klientów.

 

Bądź aktywny i nie ograniczaj się do uzupełnienia podstawowych danych i wstawienia kilku zdjęć. Regularnie zamieszczaj ciekawe posty, dzięki czemu Twoi klienci będą mogli dowiedzieć się o nowościach, jakie dla nich przygotowujesz. Facebook daje Ci spore możliwości promocji, a także potężne grono potencjalnych klientów. Pozwala również łatwo "znaleźć się" w sieci - po wpisaniu nazwy Twojego lokalu, wyszukiwarka będzie wyświetlać Twój fanpage na bardzo wysokiej pozycji.

Twojego lokalu nie ma na Facebooku? Napraw ten błądTwojego lokalu nie ma na Facebooku? Napraw ten błądTwojego lokalu nie ma na Facebooku? Napraw ten błąd