O tym jak popularny jest Facebook na świecie, najlepiej świadczą liczby. Na całym świecie zarejestrowanych na nim jest ponad 1,6 miliarda aktywnych użytkowników, z czego ponad miliard odwiedza go codziennie. W Polsce liczba użytkowników Facebooka przekroczyła już 14 milionów, a zatem co trzeci Polak korzysta z tego portalu. Co prawda rośnie także popularność innych serwisów społecznościowych, jednak to właśnie Facebook pozostaje zdecydowanym liderem.
Portal stworzony przez Marka Zuckerberga bywa nazywany "odrębną siecią internetową" - oznacza to, że wiedza i informacje, z których korzystają użytkownicy w internecie, pochodzi z tego właśnie źródła. Każda szanująca się firma posiada tam swój profil, dzięki czemu użytkownicy nie muszą przeglądać już dziesiątek, a nawet setek stron internetowych w poszukiwaniu interesujących ich wiadomości. Wszystko jest dostępne na Facebooku, co pozwala internautom oszczędzić czasu na szukanie potrzebnej wiedzy.
Nie inaczej jest w branży gastronomicznej, która na stałe zadomowiła się już w największym serwisie społecznościowym świata. Warto dodać, że Facebook jest doskonale przystosowany do urządzeń mobilnych. Jest to o tyle ważne, że około 40% ruchu w internecie pochodzi od użytkowników smartfonów. Jeśli zatem chcesz być zauważony w sieci, to posiadanie aktywnego profilu na Facebooku jest obowiązkiem.
Sama obecność w tym medium nie pozwoli Ci jednak osiągnąć zamierzonych efektów. Jest to dopiero pierwszy krok (inna sprawa, że kluczowy). Sztuka polega na odpowiednim zarządzaniu tym profilem. Podstawowym zadaniem jest uzupełnienie profilu o najważniejsze informacje. Jeśli masz już doświadczenie w gastronomii, to z pewnością wiesz co w pierwszej kolejności należy "podać klientowi na tacy".
Najbardziej istotne jest poinformowanie o lokalizacji lokalu - doskonałym pomysłem jest zamieszczenie mapki z drogą dojazdu do Twojej restauracji, kawiarni lub innego prowadzonego przez Ciebie lokalu. Facebook pozwala Ci zamieścić galerie zdjęć, które będą przedstawiać wnętrze Twojego lokalu, a także to, co oferujesz dla swoich klientów.
Bądź aktywny i nie ograniczaj się do uzupełnienia podstawowych danych i wstawienia kilku zdjęć. Regularnie zamieszczaj ciekawe posty, dzięki czemu Twoi klienci będą mogli dowiedzieć się o nowościach, jakie dla nich przygotowujesz. Facebook daje Ci spore możliwości promocji, a także potężne grono potencjalnych klientów. Pozwala również łatwo "znaleźć się" w sieci - po wpisaniu nazwy Twojego lokalu, wyszukiwarka będzie wyświetlać Twój fanpage na bardzo wysokiej pozycji.