Niezależnie od tego jaki lokal gastronomiczny prowadzisz, czy jest to piekarnia-cukiernia, kawiarnia, restauracja czy inne miejsce, zadbaj o swój wizerunek i marketing. Specjaliści w branży marketingowej mawiają, że "mając słaby produkt, ale dobry marketing, sprzedasz raz". Natomiast "mając dobry produkt, ale słaby marketing, nie sprzedasz ani razu". Oczywiście potrzebujesz obu tych rzeczy na wysokim poziomie, ale oczywiste staje się, że odpowiednia promocja jest w dzisiejszych czasach ważniejsza od naszego "contentu".
Do osiągnięcia zadowalających rezultatów - wbrew pozorom - nie potrzebujesz wielkiej sumy pieniędzy. Możesz wykorzystać potężną siłę, jaką jest marketing szeptany. Nawet jeśli zaczynasz z niskiego poziomu, możesz osiągnąć swój cel. Postaraj się, aby Twoi klienci stali się lojalni. Możesz to uczynić w prosty sposób - dbaj o nich, staraj się, aby w miły sposób zapamiętali pobyt w Twoim lokalu. Zrób dobre pierwsze wrażenie - czasem proste zachowania, takie jak serdeczny uśmiech, czy dodatkowy ("bonusowy") produkt może zapaść w pamięć Twojego gościa. Tego typu proste działania pomogą stworzyć Ci sieć klientów, która będzie się rozrastać za pomocą poleceń i rekomendacji od Twoich lojalnych gości.
Twoim marketingiem jest też odpowiednio urządzone wnętrze. Skorzystaj z usług profesjonalistów i zaprojektuj swój lokal wedle najnowszych trendów. Dobierz wysokiej jakości meble oraz urządzenia, dzięki którym Twoje wnętrze będzie się wyróżniać. Postaraj się, aby "okładka Twojej książki" prezentowała się zachęcająco.
Dzięki marketingowi i skutecznej promocji możesz też znaleźć nowych klientów. Zakładając, że chcesz dotrzeć do jak największej grupy klientów, musisz zastanowić się, gdzie zacząć szukać. Możesz wyjść na ulicę i zaczepiać przechodniów, wręczając im ulotki - jednak nie osiągniesz w ten sposób sukcesu - będziesz musiał się sporo nachodzić, a Twoje ulotki reklamowe będą zapełniać śmietniki. Zamiast polepszyć swoją sytuację, polepszysz sytuację firm sprzątających. Wybierz prostszą drogę i zacznij promować się w internecie.
W ostatnich latach internet niewiarygodnie się rozrósł, musisz więc być świadomy, że w wirtualnym świecie może Cię spotkać podobna sytuacja co z ulotkami na ulicy. Do promowania się wybierz miejsce, w którym ludzie spędzają dużo czasu, a przede wszystkim lubią tam przebywać. Takim miejscem są media społecznościowe. Utwórz profile na najpopularniejszych serwisach, zamieszczaj tam regularne wpisy i dbaj o atrakcyjny wygląd Twojej "wirtualnej wizytówki". Nie zapominaj również o własnej stronie internetowej - umieść tam najważniejsze informacje (lokalizacja, godziny otwarcia, menu, promocje). Koniecznie pamiętaj o dostosowaniu swojej witryny do urządzeń mobilnych.